Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vnímání koronavirové krize očima studentů středních škol a odborných učilišť
NOVÁKOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se zabývá vnímáním koronavirové krize očima studentů středních škol a odborných učilišť v České republice. Cílem práce je zjistit, jak studenti prožívali koronavirovou krizi. Kvalitativní výzkum zahrnuje výpovědi čtyř respondentů s využitím metody polostrukturovaného rozhovoru. Data byla analyzována formou otevřeného kódování textu. V práci jsou vymezeny základní pojmy, které se prolínají s výpověďmi respondentů. Pozornost je věnována duševnímu zdraví a emocím adolescentů v období koronavirové krize. Dále práce popisuje vliv médií, každodenní režim a volný čas studentů společně s distanční výukou. Objevují se i témata přátelství a rodiny. Výzkum nahlíží do životů čtyř mladých lidí v období celosvětové pandemie viru SARS-CoV-2.
Strategie rozvoje vybrané školy
Kočová, Karolína ; Hubert, Vlastimil (vedoucí práce) ; Liška, Roman (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na oblast strategického managementu vybrané vzdělávací organizace, kterou je odborné učiliště. V teoretické části diplomové práce je věnována pozornost teoretickým východiskům, tedy oblasti vzdělávání, managementu v širším kontextu a strategickému managementu se specifiky ve vzdělávání. Diplomová práce se dále zaměřuje na vybranou vzdělávací organizaci a její charakteristiky, a obecná specifika speciálních škol. Ve výzkumné části je analyzován současný stav managementu organizace a s využitím rozhovorů a dotazníkového šetření jsou zjišťovány informace vedoucí k naplnění cíle diplomové práce, a to k sestavení strategie rozvoje vybrané organizace. Cílem diplomové práce je zpracování návrhu strategie rozvoje vybrané školy, a to na základě analýzy současného stavu řízení školy s využitím výstupů dotazníkového šetření a rozhovorů a ve vazbě na strategické dokumenty vzdělávací politiky České republiky včetně využití výsledků projektů zpracovaných na národní úrovni ke zkoumané problematice. Stěžejním krokem pro vytvoření strategického plánu je zjištění klimatu školy na základě dotazníků a rozhovoru, SWOT analýza, obsahová analýza dokumentů školy, včetně analýzy hodnocení školy Českou školní inspekcí.
Motivace studentů a absolventů vysokých škol ke studiu středních odborných učilišť
Křenová, Kateřina ; Balon, Jan (vedoucí práce) ; Tuček, Milan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá motivací absolventů a studentů vysokých škol ke studiu středního odborného učiliště a jejich využitím vybraných oborů v pracovním a osobním životě. Věnuji v ní pozornost původu faktorů ovlivňujících volbu vzdělání, jako je rodina, využitelnost v zaměstnání a v běžném životě a doplnění praktických znalostí z daného oboru. V teoretické části je čtenáři představeno teoretické pozadí, kterým je výzkum a jeho výstupy podložen, konkrétně teorií sociologie profesí, procesem profesionalizace, teorií sociálního konstruktivismu a fenoménu krize ‚kancelářské' práce přechodu k práci manuální. Teoretický základ je doplněn o historický vývoj a současnou situaci ve vzdělávání v České republice. Metodou zodpovězení výzkumných otázek byla zvolena primárně analýza polo- strukturovaných kvalitativních rozhovorů, které byly podpořeny analýzou kvantitativních dat sebraných skrze dotazníky. Jako výzkumný vzorek byli určeni studenti či absolventi ve stáří minimálně 18, jenž dokončili střední odborného učiliště před maximálně 10 lety. Na základě analýzy dat by měla práce dojít ke zjištění, jaké jsou pro cílovou skupinu hlavní a vedlejší motivace ke studiu společensky níže hodnoceného typu vzdělávací instituce.
Vzdělávání odsouzených ve výkonu trestu odnětí svobody ve Věznici Vinařice a jejich motivace a postoje ke vzdělávání
Vrátná, Andrea ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou vzdělávání odsouzených ve výkonu trestu odnětí svobody ve Věznici Vinařice. Teoretická část práce se věnuje stručnému uvedení do problematiky výkonu trestu odnětí svobody v České republice a penitenciární pedagogice ve vztahu ke vzdělávání osob ve výkonu trestu odnětí svobody. Přibližuje možnosti vzdělávání a zaměstnávání odsouzených, kde uvádí současné možnosti vzdělávání a zaměstnávání osob v průběhu výkonu trestu odnětí svobody a jejich uplatnění po výkonu trestu odnětí svobody. Následně se diplomová práce zaměřuje na charakteristiku Věznice Vinařice, popisuje práci s odsouzenými, oddělení pro odsouzené ve věznici a také uvádí její možnosti z pohledu vzdělávání a zaměstnávání odsouzených. Dále diplomová práce přibližuje činnost Středního odborného učiliště, které ve Věznici Vinařice působí. Popisuje specifika výuky v učilišti, školní vzdělávací programy i charakteristiku žáků a aktuální zaměstnanost absolventů oborů kategorie E. Praktická část práce se zabývá výzkumným šetřením, jehož úkolem bylo zjistit, jaká je motivace žáků ke studiu a jaké jsou postoje žáků k jednotlivým vyučovacím předmětům v nabízených oborech Středního odborného učiliště ve Věznici Vinařice. Cílem diplomové práce bylo na podkladě dotazníkového šetření zjistit motivaci žáků ke...
Potenciál chemických pokusů rozvíjet přírodovědnou gramotnost žáků SOŠ: Analýza vybraných zdrojů
Horníková, Marcela ; Rusek, Martin (vedoucí práce) ; Vojíř, Karel (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou chemických pokusů a jejich potenciálem rozvíjet přírodovědnou gramotnost u žáků na středních odborných školách. V současné době je kladen vyšší důraz na rozvoj vědeckého a kritického myšlení na vyšších kognitivních úrovních a přírodovědné gramotnosti. Těchto schopností a dovedností je možné dosáhnout prostřednictvím výuky založené na experimentální činnosti. Z tohoto důvodu bylo hlavním cílem zmapování jednotlivých pokusů a jejich zhodnocení z hlediska kvality a plnění daných požadavků. Analýza a hodnocení probíhaly u pokusů z oblasti organické chemie, které se vyskytovaly v často užívaných zdrojích na středních odborných školách. Těmito zdroji byly učebnice Chemie pro střední školy, Chemie pro studijní obory SOŠ a SOU nechemického zaměření, internetové stránky Studium chemie a video databáze chemických pokusů. U jednotlivých pokusů bylo hodnoceno, zda splňují daná kritéria, kterými byly transparentnost, propojení s praktickým životem, řešení problémů, materiální jednoduchost, technická, časová a ekonomická nenáročnost. Dále byly pokusy hodnoceny z hlediska využitelnosti ve výuce a možnosti zařazení do různých úrovní badatelství. Posledním a hlavním hodnotícím prvkem byla úroveň kognitivních procesů a znalostí, která byla hodnocena dle revidované Bloomovy...
Mediální obraz učňovského školství
Stříbrný, Petr ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Gargulák, Karel (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je přiblížit, jakým způsobem byla v českých médiích rozebírána a diskutována problematika vzdělávání na odborných učilištích mezi lety 2004 až 2018. Zvolené časové rozmezí vychází z přijetí tzv. nového školského zákona, který vešel v platnost v roce 2005. Zkoumaná problematika je značně kontroverzní a z tohoto důvodu je pro její analýzu zvolena metoda rámování, využívaná právě pro analyzování témat, která budí dlouhodobou kontroverzi. Práce si bere za cíl především identifikovat jednotlivé soupeřící rámce dané veřejně politické oblasti, tedy učňovského vzdělávání, vyskytující se v mediálním diskurzu. V případě práce se jedná o analýzu novinových článků nejčtenějších periodik u nás. Výsledkem analýzy je pak nejen určení identifikovaných rámců a jejich vlastností, ale také popis jednotlivých politických aktérů vystupujících ve veřejně politické diskusi a zvolená argumentace, popis problémů uvnitř rámců, jejich příčiny a také navrhovaná a implikovaná řešení v rámci problematiky vzdělávání na odborných učilištích.
Rizikové chování středoškolské mládeže
TOMŠOVÁ, Julie
Bakalářská práce se zaměřuje na rizikové chování středoškolské mládeže. Vznik a důsledky takového chování mohou být různé a člověk se s ním může setkat stále častěji. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část se zaměřuje na zpracování literatury týkající se problematiky rizikového chování středoškolské mládeže a prostudování aktuálních výzkumů. Praktická část je částí výzkumnou. Klade si za cíl odpovědět, zda odlišný typ školy, střední odborné učiliště a gymnázium, bude mít vliv na množství a různorodost rizikového chování středoškolské mládeže. Výzkumným nástrojem bylo použití dotazníkového šetření v obou typech škol. Z výsledků dotazníkového šetření lze říci, že rozdíly v rizikovém chování středoškolské mládeže v závislosti na typu školy jsou malé, žádné velké rozdíly v množství či různorodosti rizikového chování nebyly pozorovány.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.